Какво
по-добро начало за Новата 2019-та от това да споделя силните си впечатления от
представлението „Грамофонът“, моноспектакъл на Виктор Калев. Не само моно, но истински спектакъл, грандиозен.
Моноспектаклите
обикновенно са монотонни, присъствие на едно лице на сцената, а фокусът е
пренесен върху сюжетната линия. Е, в този спектакъл, в лицето на Виктор
оживяват безброй други лица. Той без услие се превъплащава в не един или двама
известни артисти от българската музикална, театрална или пък политическа сцена.
Прожекторът
осветява точка в белия екран зад бедната на декор сцена. В левия ъгъл стои
изправена китара, а в центъра се е свило малко столче с различни, шарени нещица
върху него. Светлините угасват, публиката притихва и на сцената след минута се
появява Виктор Калев в блестящо сако, черен панталон и папионка и бяла риза.
Казвам си, защо пък е скръстил така длани една в друга? Изненадващо в
гласа му се усеща трепет от вълнение, дланите се разтварят и поздравяват
публиката. В белия екран зад сцената се отразява неговият черен силует.
Застинал в поддържащата си роля.
Виктор
се връща назад в детството, малко пет годишно хлапе, което има необикновен
приятел- Грамофон. Този Грамофон му дава първите житейски уроци и го научава,
че истинският артист трябва преди всичко да е изкусен имитатор. И така в игри и
закачки с лелите от квартала той става негов любимец, когато трябва да се
изпълнява песен на Данчето Христова или да се изимитира някоя майка, която
привиква детето си „да го бие“.
В
училище имитациите са още по-забавни, тук на прицел е г-жа Пехливанова,
учителката по български език. Простено му е след като й изпява на колене „Учителко
любима“ на Росица Кирилова.
Казармата
и студенстските години са момент на осъзнаване, че мечтите трябва да се следват
и ако това значи да бъдеш артист и любимец на публиката, то тогава трябва много
труд.
От
тук нататък се зареждат превъплащения след превъплащения, скок от образ в образ, в
минута по няколко. Публиката остава без дъх от смях и без слух от звука на
аплодисментите.
Ще
попитате, какво стана с белия екран зад сцената и точката със застиналия
силует? Екранът оживява за всяко изпълнение, а силуетът пулсира в ритъм и следва
господаря си. До момента, в който на сцената зазвучава Тя. Примата! Силуетът
вече не е само торс. Ръката е в онази типична за Лили поза и сякаш силуетът
вече не следва господаря си, а се подчинява на Нея.
Признателността
за истинския артист е да усети любовта на публиката. В тази вечер на
грандиозния спектакъл публиката избухна в аплодисменти. И тук си пролича
училището, през което е изминал Виктор. Театърът е училище за всички актьори,
но за него е и голямата сцена от концертите с „Шоуто на Слави“ и появата му всяка
вечер на малкия екран. Поклон към публиката, поклон към тези в ляво, поклон към
тези, седнали в дясно, поклон към седящите на балкона. „За мен е чест“- казва с
вълнение и слиза сред публиката. Тя го вика, иска да го поздрави от близо.
Прегръща една и втора баба, поздравява малко дете. Истински се развълнува от
среща със съученици, дори се разплаква. Публиката аплодира. „Искате ли още?“-
пита закачливо и следват още изпъления- „Детелини“ и „Ветрове“. На публиката обаче не й е достатъчно. Не го пуска да си тръгне. Виктор се качва на сцената и изпълва коронния си
номер – танца от „Флаш данс“ и с походка тип Етиен Леви се скрива зад сцената.
Кажете
ми, кога сте присъствали на театрална постановка, която да се превърне във
взрив от емоции, която да ви накара да пеете и да сте част от това
представление? Ако не се сещате за такова, все още не е късно да отидете.
„Поклон,
аплодисменти и това е...“
https://www.youtube.com/watch?v=-Xo1QxHTrGk
Няма коментари:
Публикуване на коментар